Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Çankırı

Valilikler

Çerkeş Kaymakamlığı
Çerkeş Kaymakamlığı
Çerkeş Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • ÇERKEŞ
  • MAHALLİ İDARELER
    Çerkeş Belediye Başkanlığı Saçak Belediye Başkanlığı Belediye ve Muhtarlıklar İletişim Bilgileri
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
12
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Logo
      • Kaymakamlık Görselleri
  • ÇERKEŞ
  • MAHALLİ İDARELER
    • Çerkeş Belediye Başkanlığı
    • Saçak Belediye Başkanlığı
    • Belediye ve Muhtarlıklar İletişim Bilgileri
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • Köylere Hizmet Götürme Birliği
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Asayiş/Trafik Tedbirleri Toplantısı Kararları

Çankırı Valiliği İl Yazı İşleri Müdürlüğünün 02.09.2022 tarih ve  19395 sayılı yazısı ile İçişleri Bakanlığı (İller İdaresi Genel Müdürlüğü) 31.08.2022 tarih ve 36485  sayılı yazısına 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılında Alınacak Asayiş /Trafik Tedbirleri  kapsamında Sayın Kaymakamımız Emir Osman Bulgurlu Başkanlığında düzenlenen toplantıya Belediye Başkan Yardımcısı Ergün Sertkara, İlçe Jandarma Komutanı Bayram Veyil, İlçe Emniyet Müdürü Ali Asker Bayar, İlçe Yazı İşleri Müdürü Dr. Diyar Can, İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüdayi Altıntaş, SYDV Müdürü Atakan Dalaslan, İlçe Emniyet Müdürlüğü Trafik Amiri Fırat Din, Komiser Muhammed Bal, Esnaf ve Şoförler Odası Temsilcisi Mehmet Akkaya katılmış olup aşağıdaki hususlar kararlaştırılmıştır:
 
1-    Kaymakam başkanlığında Belediye Başkanı, İlçe Jandarma Komutanı, İlçe Emniyet Müdürü, İlçe Milli Eğitim Müdürü, Okul Aile Birliklerinin katılımıyla okul servis taşımacılığı faaliyetlerinin düzenli ve güvenli olarak yürütülmesi, okul servis araçlarının çalışmalarına ve karşılaşılan sorunların çözülmesine yönelik toplantı düzenlenmesi ve gerekli iş birliği ve koordinasyonun sağlanması,
2-    Okul çevrelerinde yaşanan kazalara ilişkin yapılacak risk analiz değerlendirmeleri çerçevesinde bu bölgelerde ilave tedbirlerin Kolluk Kuvvetlerince planlanması,
3-    Sürücülerin yaya ve okul geçitleri öncesinde uyarılarak dikkatlerini daha üst düzeye çıkarmak suretiyle yavaşlamalarını ve yayalara ilk geçiş hakkını vermelerini sağlamak amacıyla tüm ışıksız okul ve yaya geçitlerine araçların yaklaşım yönünde “Önce Yaya” görsellerinin çizdirilmesinin Belediye Başkanlığı ve Karayolları Çerkeş Şefliğince ivedilikle tamamlanması, eski/silinmiş görsellerin yenilenmesi,
4-    Kamuoyunda farkındalığı artırmak amacıyla “Yayalar İçin 5 Adımda Güvenli Trafik” kampanyasının okul çevrelerinde etkin bir şekilde yürütülmesine devam edilmesi,
5-    Okul ve hastane gibi yayaların yoğun olduğu ya da trafik akımının yayalara risk oluşturduğu yerlerde ve bu yerlerin çevresindeki cadde, sokak ve güzergâhlarda azami hız sınırının 30 km/s hıza düşürülmesi çalışmalarına titizlikle devam edilerek konunun İlçe Trafik Komisyonu gündemine alınması,
 
Eğitim Faaliyetleri
1.    Taşımalı eğitimlerde kullanılan araçlar dahil, tüm okul servis araçları, şoförleri ve rehber personeline yönelik trafik güvenliği farkındalığının artırılması amacıyla, İlçe Emniyet Müdürlüğü tarafından “www.trafik.gov.tr” internet adresi ve EGM Trafik Başkanlığının PolNet sayfasında yer alan eğitim materyalinden (Modül­7) faydalanmak suretiyle “Okul Servis Araçları Şoförleri ve Rehber Personeline Yönelik Bilgilendirme Eğitimleri” nin her gruba bir gün olacak şekilde düzenlenmesi ve katılım formlarının (Ek­1) doldurularak biriminde muhafaza edilmesi ve eğitim sonuçlarının detaylı olarak Ek­2 formuna ve toplam sayı olarak Ek­4 formuna işlenmesi,
2.    İlçe Emniyet Müdürlüğünce İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüyle iş birliği içerisinde, okul idareleri ile irtibata geçilerek öğretmen, öğrenci ve velilerden belirlenen gönüllü kişilerin müracaatlarının okul idareleri üzerinden alınması suretiyle   bu kişilere “Okul Geçidi Görevlisi Eğitimleri”nin 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 134’üncü ve Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 178’inci maddesi doğrultusunda “Hatalı Sürücüye Kırmızı Düdük” kampanyası ile birlikte düzenlenmesi, tüm okul geçidi görevlilerine kırmızı düdük verilmesi ve daha önceden eğitim verilmiş ve yeni eğitime alınan okul geçidi görevlilerinin istatistiğinin Ek­3 formuna işlenmesi,
3.    “Çocuklar İçin Trafik Eğitimi (Trafik Dedektifleri) Projesi” kapsamında İlçe Emniyet Müdürlüğü tarafından okullarda 2022­2023 eğitim­öğretim yılı eğitim dönemleri boyunca trafik güvenliği konusunda öğrencilere uygulamalı ve teorik dersler verilerek eğitim sonuçlarının Ek­4 formuna işlenmesi,
4.    Kolluk Kuvvetlerince yol kullanıcılarına yönelik sürücü ve yaya eğitimlerinin yıl boyunca verilmesi sağlanarak verilen eğitim istatistiklerinin Ek­4 formuna işlenmesi,
5.    Mobil Trafik Eğitim Tırının İlçemize gelmesi için gerekli işlemlerin İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilmesi,  
6.    Gazi Osman Paşa orta okulunda bulunan  “Çocuk  Trafik Eğitim Parkı”nın Belediye Başkanlığı ile koordineli bir şekilde  standartlara uygun hale getirilmesi  ile ilgili yenileme bilgilerinin Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığına iletilmesi ve bu parklarda verilen eğitim sonuçlarının İlçe Emniyet Müdürlüğünce Ek­5 formuna işlenmesi,
7.    Kolluk Kuvvetlerince “Umuma Açık Yerlerde Verilen Trafik Eğitimleri” kapsamında yol kullanıcılarına yönelik verilen eğitimlere aralıksız devam edilerek eğitim sonuçlarının Ek­6 formuna işlenmesi,
8.    Ek­2, Ek­3, Ek­4, Ek­5 ve Ek­6 formlarının her ayın 10’una kadar Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığına ait trafikprojeofisi@egm.gov.tr adresine İlçe Emniyet Müdürlüğü tarafından dijital ortamda gönderilmesi.
 
Denetim Faaliyetleri
1.    Eğitim kurumlarının açılış tarihleri esas alınarak okul servis araçlarına yönelik denetimlerin Kolluk Kuvvetlerince hafta boyunca kesintisiz yapılması, eğitim öğretim yılı süresince planlı denetimlere devam edilmesi, okul idareleri ile irtibat kurularak, okul giriş ve çıkış saatlerinde, okul önlerinde, çevresinde ve güzergahlarında gerekli trafik tedbirlerinin alınması için ekip/personel görevlendirilmesi,
2.    “Rehber personel” ve “Okul Geçidi Görevlileri”nce tespit edilen trafik kural ihlallerine ilişkin olarak düzenlenen Trafik Kural İhlali Tespit/İhbar Tutanaklarının trafik birimlerince kontrolünün yapılarak trafik idari para cezası karar tutanağına dönüştürülmesi,
3.    Yaya veya okul geçitlerinden geçen veya geçmek üzere bulunan öğrencilere ve diğer yayalara ilk geçiş hakkını vermeyen sürücüler hakkında gerekli idari yaptırımların uygulanması,
4.    Okul ve çevresinde; yatay ve düşey trafik işaretlemeleri, hız kontrol elemanları, indirme bindirme cepleri, aydınlatma, okul önü bariyerleri, butonlu sinyalizasyon sistemleri vb. fiziki tedbirlerin kontrol edilmesi; eksiklik görülmesi halinde yolun yapım ve bakımından sorumlu Belediye Başkanlığı ve Karayolları Çerkeş Şefliği ile irtibata geçilerek eksikliklerin giderilmesinin sağlanması,
5.    Okul servis araçlarının denetiminde;
a.    Karayolları Trafik Kanunu ve Yönetmeliği ile Okul Servis Araçları Yönetmeliği hükümlerine uygun hareket edilmesi,
b.    Belediyelerce düzenlenen “Okul Servis Aracı Özel İzin Belgesi” ve “Okul Servis Aracı Bakım ve Onarım Takip Formu”nun bulundurulması,
c.    Yönetmelikte belirtildiği şekilde standartlara uygun “OKUL TAŞITI” yazısının ve kırmızı ışık veren“DUR” lambasının araç üzerinde ve çalışır vaziyette olması,
d.    Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelikte belirtilen (araç ön ve arka tarafında kalan alanları gösteren görüş ve sesli ikaz sistemi ile geri vites lambaları ve bağlı sesli ikaz sistemleri, oturacak yer adedini gösteren etiket) donanımların kullanılır ve çalışır durumda olması,
e.    Kapıların şoför tarafından açılıp kapatılabilecek şekilde otomatik veya araç şoförü tarafından elle kumanda edilebilir şekilde (mekanik) olması,
f.    En az otuz gün süreli kayıt yapabilen araç takip sisteminin bulundurulması,
g.    Okul servis araçlarının camlarının sabit olması ve camların üzerine renkli film tabakası yapıştırılmaması,
h.    Araç koltuklarının tamamında emniyet kemeri bulunması ve kullanılması,
i.    Taşıtların temiz, bakımlı ve güvenli durumda bulundurulması,
j.    Okul öncesi ve ilköğretim öğrencilerinin taşınması sırasında araçlarda rehber personel bulundurulması,
k.    Şoför ve rehber personelin Okul Servis Araçları Yönetmeliği’nde belirtilen şartları taşıması,
l.    Şoförün araçta sigara içmemesi ve içilmesine müsaade etmemesi,
m.    Taşıma hizmeti sırasında görüntü ve müzik sistemlerinin kullanılmaması,
n.    Taşıma sınırının üzerinde öğrenci taşınmaması,
o.    Şoförün, indirme ve bindirme kuralları başta olmak üzere diğer tüm trafik kurallarına ve yükümlülüklerine uyması, konuları üzerinde hassasiyetle durularak her araç için Ek­7’de yer alan “Okul Servis Aracı Denetim Formu”ndaki hususların titizlikle kontrol edilmesi ve eksikliği veya kural ihlali tespit edilenlere mevzuatın öngördüğü cezai işlemlerin uygulanması,
6.    Şoför ve rehber personelin, Okul Servis Araçları Yönetmeliğinin 9’uncu maddesinde belirtilen ve Ek­7’de şoför ve rehber personel bölümünde de yer alan şart, görev ve sorumluluklarını yerine getirmediğinin tespit edilmesi durumunda, Kaymakamlık vasıtasıyla Belediye Başkanlığına bildirimde bulunularak özel izin belgesinin iptal edilmesi yönünde gerekli tedbirlerin alınması,
7.    Okul Servis Araçları Yönetmeliği hükümlerine göre eksiklik tespit edilmesi veya cezai müeyyide uygulanması halinde, Ek­7 formunun bir suretinin İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri kanalıyla ilgili okul müdürlüğüne, bir suretinin de servis aracının bağlı olduğu odaya en geç yedi (7) iş günü içerisinde gönderilmesi,
8.    Bu talimatın altıncı maddesinde belirtilen hususların okul idareleri tarafından da ayrıca takip edilerek, eksikliği tespit edilen okul servis araçlarına trafik birimleri ile koordine kurulmak suretiyle gerekli işlemlerin yapılması,
 
Diğer Hususlar
1.    Rehber personel ve okul geçidi görevlilerince düzenlenen ihlal tespit tutanaklarının (örneği Okul Servis Araçları Yönetmeliği Ek­5 ile Karayolları Trafik Yönetmeliği Ek­48 de yer alan), tespit tarihinden itibaren üç iş günü içerisinde okul yönetimlerince teslim alınarak, takip eden üç (3) iş günü içerisinde de trafik denetleme birimine veya ekiplerine tutanak karşılığı teslim edilmesi,
2.    Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 178’inci maddesi ile Okul Servis Araçları Yönetmeliği’nin 15’inci maddesinde de belirtildiği üzere, rehber personel veya okul geçidi görevlileri yalnız “DUR” veya “GEÇ” işareti verebileceğinden, ilgililerce hazırlanan ihlal tespit tutanaklarına istinaden 2918 sayılı Kanun’un 47/1­a maddesine göre Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağı tanzim edilmesi,
3.    Tespit tutanağında yer alan bilgilerin PolNet/JTBS veri tabanındaki araç bilgileriyle karşılaştırılması, farklı araç olduğu anlaşılanlar için idari para cezası karar tutanağı düzenlenmemesi ve tespit tutaklarının trafik birimi tarafından en az bir yıl süreyle saklanması,
4.    Düzenlenen trafik idari para cezası karar tutanakları üzerine “Trafik kural ihlaliniz okul servis aracı rehber personelince/okul geçidi görevlisince tespit edilmiştir” şeklinde şerh yazılması/kaşe vurulması,
5.    Trafik Kural İhlali Tespit Tutanağının, Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağının trafik kolluğunda kalan nüshasına eklenerek kesinlikle tebligata eklenmemesi ve tebligat işlemlerine, ihlalin tespit tarihinden itibaren on (10) iş günü içerisinde başlanması,

GENEL EMNİYET VE ASAYİŞE İLİŞKİN TEDBİRLER
1.    Kaymakam başkanlığında Belediye Başkanı, İlçe Jandarma Komutanı, İlçe Emniyet Müdürü, İlçe Milli Eğitim Müdürü ve Okul Aile Birliklerinin katılımıyla okul ve çevrelerinde alınması gereken genel emniyet ve asayiş tedbirlerinin planlanması amacıyla toplantı düzenlenmesi,
2.    13.09.2022 tarihli yazımız ekinde gönderilen “Çocukların Eğitim Süreçlerinin Güvenliğine İlişkin Koruyucu ve Önleyici Hizmet ve Tedbirlerin Artırılmasına Yönelik İş Birliği Protokolü”nün uygulanmasında gerekli hassasiyetin gösterilmesi,
3.    İlçe emniyet Müdürlüğü ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde ilgili birimlerin uzmanları tarafından “kişisel güvenlik, suçtan korunma yöntemleri, siber güvenlik ve özellikle başta metamfetaminle mücadele olmak üzere uyuşturucu/uyarıcı madde” konularında bilinçlendirme/bilgilendirme faaliyetleri çerçevesinde eğitim programlarının hazırlanması, bu eğitim programlarına; başta öğrenciler olmak üzere okul yöneticilerinin, öğretmenlerin, STK temsilcilerinin, muhtarların, okul aile birliği üyelerinin ve velilerin katılımlarının sağlanması,
4.    Polis sorumluluk bölgesinde;
a.    1’inci öncelik dereceli ilkokul, ortaokul ve liseler ile 2’nci öncelik dereceli ortaokul ve liselere sabit olarak görev yapacak “okul kolluk görevlisi” görevlendirilmesi,
b.    Okul kolluk görevlisi görevlendirilmeyen diğer tüm okullarda “güvenli eğitim koordinasyon görevlisi” görevlendirilmesi,
c.    Giriş­çıkış saatlerindeki yoğunluğa göre ihtiyaç duyulan okullarda “ekipler” görevlendirilmesi ayrıca imkanlar doğrultusunda “özel güvenlik görevlisi” görevlendirilmesi,
5.    Okul kolluk görevlisinin etkin bir şekilde görev yapabilmesi için; okul giriş­çıkışını görebileceği ve  ani gelişen olaylara müdahale edebileceği, eğitim kurumunun fiziki yapısına uygun mekânın İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından sağlanması,
6.    Güvenlik durumu ve öncelikleri göz önünde bulundurularak, okul kolluk görevlilerinin resmi veya sivil kıyafetli olarak görevlendirilmelerinin İl Emniyet Müdürünce belirlenmesi, okullarda görevlendirilen tüm personelin görünür vaziyette görev yapması,
7.    Okullarda görevlendirilen özel güvenlik görevlilerinin denetimlerinin kolluk birimlerince ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda titizlikle yapılması,
8.    Okul kolluk/güvenli eğitim koordinasyon görevlileri tarafından sorumlu oldukları okullardaki yöneticilerle; okulun öncelik derecesine göre, görev talimatlarında belirtilen zaman dilimlerinde görüşme yapması, görüşmelere ilişkin “Okul Gözlem Raporu” düzenlenerek kolluğun çocuk birimlerine gönderilmesi, raporda belirtilen okul ve çevresindeki sorunların ortadan kaldırılmasına yönelik diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği içerisinde gerekli çalışmaların yapılması,
9.    Öncelik dereceli okullar başta olmak üzere okullarda güvenliğin azami ölçüye çıkarılması amacıyla okullarda kurulan güvenlik kameralarının çalışabilirliğinin kontrol edilmesi,
10.    Eğitim ve öğretim ortamını olumsuz etkilediği değerlendirilen metruk bina ve yapıların yıkılmasının sağlanması konusunda Belediye Başkanlığı, İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü arasında koordinasyon sağlanması,
11.    Okul çevrelerinde bulunan internet cafe/oyun salonları vb. yerlerin düzenli olarak denetlenerek; 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun ve İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik ile belirlenen yükümlülüklere uyulup uyulmadığının kontrol edilmesi,
12.    Çocukları ve gençleri sanal ortamdaki tehlikelerden korumak, güvenli internet kullanımı konusunda toplumsal farkındalığı artırmak amacıyla Bakanlığımız tarafından hayata geçirilen “Siberay Projesi” kapsamında yürütülen faaliyetlere öğretmen, öğrenci ve velilere özel önem verilerek devam edilmesi,
13.    Aşırı rekabeti ve şiddeti olağan gösteren, yoğunlukla sanal ortamda grup halinde oynanan ve çocukların/gençlerin sosyo­psikolojik gelişimlerini olumsuz yönde etkileyebilecek oyunların olumsuz etkilerinin giderilmesi amacıyla okullarımızda rehber öğretmenlerimiz ve sınıf öğretmenlerimizce bu oyunlara bağlı davranış farklılaşması gözlemlenen öğrencilerimizle daha yakın temas kurularak olası risklerin önüne geçilmesi ve konuya ilişkin velilerin bilgilendirilmesi/bilinçlendirilmesine yönelik çalışmalar yürütülmesi,
14.    Okul önleri ve yakın çevresinde öğrencilerin kötü alışkanlıklar edinmesine ve suça sürüklenmesine sebep olabilecek alkol, sigara/açık sigara, tütün vb. maddeler ile kesici, delici, yaralayıcı vb. diğer unsurların satılması, taşınması ve bulundurulmasını önlemek amacıyla gerekli tedbirlerin alınması,
15.    Öğrencilerin madde bağımlılığı ve diğer zararlı alışkanlıklara karşı korunması amacı ile diğer kurumlarla koordineli bir şekilde okullar çevresinde bar, kahvehane, kafe, internet salonu, market, büfe, park, bahçe vb. kamuya açık alanlarda Çocuk, Narkotim, Asayiş ve ihtiyaç duyulan diğer ekiplerle genel asayiş uygulamaları ve denetimlerin yapılması,Çocukların korunmasına yönelik yapılan çalışmalara ek olarak başta Motosikletli Asayiş Timleri ile Narkotimler olmak üzere ihtiyaç duyulan diğer ekiplerin okul önleri ve çevresinde görevlendirilmesi,
16.    Narko­rehber eğitimlerinin, başta öncelikli okullarda görev yapan okul yöneticileri, öğretmenler    ve tüm okul/kurum çalışanları ile velilere verilmesine yönelik eğitim programlarının İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde hazırlanması,
17.    Türk Ceza Kanununun 188 (Uyuşturucu veya Uyarıcı Madde İmal ve Ticareti) ile 191’ inci (Kullanmak için Uyuşturucu veya Uyarıcı Madde Satın Almak, Kabul Etmek veya Bulundurmak ya da Uyuşturucu veya Uyarıcı Madde Kullanmak) maddelerinde yer alan suçların eğitim kurumları ve tesislerine  iki yüz metreden yakın mesafede işlenmesi halinde cezası yarı oranında artırıldığından, bu tür olaylara ilişkin delillendirme çalışmalarının titizlikle yürütülmesi,
18.    “Güvenli Eğitim” kapsamında alınan/alınacak tedbirlerin İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kamuoyuna duyurulması,
19.    1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunu çerçevesinde okul kantinlerinde veya okul içerisinde herhangi bir görevde sözleşmeli olarak çalışan kişilerin kimlik ve iletişim bilgilerinin okul idareleri ile irtibat kurularak Kolluk Kuvvetlerince temin edilmesi ve takibinin yapılması,
20.    Okul önünde ve çevresinde okulla ilişkisi bulunmayan ve öğrenciler için risk oluşturabileceği değerlendirilen şahısların uzaklaştırılması ve gerekli görülmesi halinde 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11’ inci maddesinin (c) bendi kapsamında alınacak Valilik genel emrine uymayanlar hakkında 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32’ nci maddesi hükmü gereğince idari yaptırımın uygulanması,
21.    Tüm bu faaliyetlerle birlikte mahallin şartları da göz önünde bulundurularak alınan/planlanan ilave tedbirlerde “uygun görünürlülük” anlayışı ile hareket edilmesi hususları kararlaştırılmıştır. 12.09.2022
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Çankırı Valiliği
  • Resmi Gazete
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • Kadına El Kalkamaz!
  • Türkiye Aşkına
İstasyon Mah. Hükümet Cad. No:53 Çerkeş/ÇANKIRI
0 376 766 10 15
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız